Wprowadzenie do programowania gier (dla dzieci w wieku 6–9 lat)

Wiek: 6–9 latPoziom: Na STARTLiczba lekcji: 15
Kurs programowania dla dzieci

Czego dzieci się nauczą?

  • Wydawania poleceń komputerowi poprzez kod
  • Tworzenia gier w Code.org i Scratchu
  • Wykorzystywania zdarzeń, pętli i instrukcji warunkowych
  • Tworzenia zmiennych i logicznego myślenia
  • Współpracy oraz samodzielnego rozwiązywania problemów

Program kursu

Lekcje 1–9: Code.org

1
Minecraft – nauka wydawania poleceń
Nauka wydawania poleceń z Minecraft. Wprowadzenie do kodowania w zabawnym, znanym środowisku.
2
Angry Birds + Laurel – algorytmy, pętle, debugowanie
Algorytmy i pętle z Angry Birds. Debugowanie z Laurel – uczymy się jak znajdować i poprawiać błędy.
3
Koszykówka – zdarzenia
Tworzymy grę w koszykówkę, w której reagujemy na zdarzenia (np. kliknięcia myszą, ruch postaci).
4
Star Wars – zdarzenia cz. 2
Rozwijamy temat zdarzeń w grze inspirowanej Star Wars. Interaktywność na wyższym poziomie.
5
Potańcówka i Epoka lodowcowa – funkcje i pętle
Potańcówka – Funkcje i parametry. Pętle w epoce lodowcowej – uczymy się jak kodować z wykorzystaniem powtarzalnych bloków.
6
Rysowanie kształtów – pętle
Rysujemy figury geometryczne za pomocą kodu, wykorzystując pętle.
7
Plants vs Zombies – zagnieżdżone pętle
Złożone schematy kodowania – uczymy się zagnieżdżonych pętli w zabawnej grze Plants vs Zombies.
8
Minecraft – utrwalenie wiedzy
Powtórzenie i utrwalenie wszystkich poznanych wcześniej koncepcji w ulubionym świecie Minecrafta.
9
Pszczółka – instrukcje warunkowe
Instrukcje warunkowe z Pszczółką – uczymy się podejmować decyzje w kodzie.

Lekcje 10–15: Scratch

10
Zbieranie owoców – zmienne i zdarzenia
Wprowadzenie do Scratcha – gra w zbieranie owoców. Używamy zmiennych, zdarzeń i warunków. Dzieci tworzą własny licznik punktów.
11
Karaluchy Piłkarze – gra dla dwóch osób
Dwuosobowa gra w odbijanie piłki. Dzieci tworzą grę i grają przeciwko sobie.
12
Karaluchy Piłkarze – część 2
Rozszerzamy projekt: edytujemy postacie, dodajemy zmienne i nowe interakcje.
13
Dino Clicker – gra typu clicker z wieloma zmiennymi
Tworzymy grę clicker, w której dzieci uczą się używać wielu zmiennych do zapisywania punktów, kliknięć i ulepszeń.
14
Geometry Dash – platformówka i układ kartezjański
Pierwsza gra platformowa – uczymy się poruszania postaci po mapie i korzystania z układu współrzędnych.
15
Geometry Dash – część 2
Kontynuujemy projekt – dodajemy kolejne poziomy trudności, przeszkody i punkty.
Zaczynajmy!

Zapisz dziecko na zajęcia

Wybierz lokalizację i termin zajęć, podaj dane i gotowe! Skontaktujemy się z Tobą, aby potwierdzić szczegóły.

OPINIE KLIENTÓW

Oto co myślą o nas rodzice i dzieci

W niektórych opiniach zmienione zostało imię i zdjęcie, aby pozwolić naszym klientom zachować anonimowość. Opinie i lokalizacje są prawdziwe.

Podobało mi się, że był Minecraft i robienie stron internetowych, np o Capybarze.

K
Kacper
Uczestnik ze Szprotawy

W porównaniu do programowania Lego to jest niebo, a ziemia. Tam - 2 osoby na jeden tablet i rozwijające łamigłówki, tutaj - każdy ma własny komputer, dzieci uczą się programowania, a pan Paweł chętnie dostosowuje program do tego czego chcą uczyć się dzieci. Polecam serdecznie każdemu.

A
Alicja
Mama Antka, lat 10 - Żagań

Synowi spodobało się robienie skryptów do Roblox. Już wcześniej grał w tą grę, a teraz robi własne dodatki i czasami gra w nie z kolegami.

A
Agnieszka
Mama Antoniego - Kożuchów

Zuzia była nieśmiała, ale prowadzący mają dobre podejście i dodają odwagi. Jak chodzi o naukę programowania, to ja niewiele rozumiem, ale często chwali się swoimi grami zaprogramowanymi na zajęciach.

T
Tomasz
Tata Zuzi, lat 10 - Żagań

Drogie, ale profesjonalnie prowadzone zajęcia. Można przyjść ze swoim laptopem lub skorzystać z komputera na miejscu. Zdecydowaną zaletą są nauczyciele, którzy całe serce wkładają w to, żeby te dzieci nauczyć programowania i zaszczepić w nich zainteresowanie tym co robią. Chciałabym, żeby tak wyglądały lekcje informatyki w szkołach.

M
Magdalena
Mama Oli, lat 11 - Przemków

Fajnie że jest Roblox. Chciałbym kiedyś zrobić własny Disaster Survival.

P
Paweł
Uczestnik, lat 11 - Polkowice

Po 2 miesiącach zajęć córka przychodzi i pokazuje, że zrobiła grę wyścigową - szok! Zdecydowanie polecamy - dużo na zajęciach luzu i zabawy, ale wychodzą z ogromną wiedzą.

G
Grzegorz
Tata Karoliny, lat 12 - Szprotawa

Syn zawsze lubił komputery, ale na zajęciach z Lego się nudził. Daliśmy szansę tym zajęciom i jesteśmy bardzo zadowoleni.

M
Marek
Tata Huberta, lat 12 - Lubin

Mamy dziecko ze spektrum, które czasami ma swoje humorki. Panowie podeszli profesjonalnie do sprawy i się dobrze z nim dogadują.

T
Tomasz
Tata Radka, lat 8 - Polkowice
Korzyści

Dlaczego programowanie?

Nauka programowania to inwestycja w przyszłość dziecka. Zdobędzie umiejętności, które otwierają drzwi do dobrze płatnej pracy i dynamicznej kariery jako programista – zawodu, który jest kluczowy w świecie technologii i zapewnia stabilność na lata.

Benefits

Jak prowadzone są zajęcia?

Zajęcia trwają 55 minut. Zwracamy szczególną uwagę na utrzymanie pasji w dzieciach, dlatego zajęcia są dynamiczne i znacząco odbiegają od tego, jak wyglądają lekcje w szkole.

Teoria w postaci Quizu

Każde zajęcia rozpoczynają się od Quizu, podczas którego uczymy się nowych pojęć i utrwalamy dotychczasową wiedzę

Ćwiczenia w indywidualnym tempie

Rozwijamy umiejętności programistyczne i poznajemy nowe koncepcje w praktyce - programując!

Zabawy poza komputerem

55 minut przed komputerem to sporo, dlatego świetnym sposobem na przerwę są zabawy ruchowe powiązane z programowaniem.

Benefits

Korzyści z uczestnictwa w zajęciach

Pewna przyszłość, to nie jedyne co daje uczestnictwo w zajęciach programowania.

Rozwój umiejętności logicznego myślenia

Programowanie uczy dzieci analizowania problemów, znajdowania rozwiązań krok po kroku i myślenia przyczynowo-skutkowego.

Kreatywność i tworzenie

Tworzenie gier, aplikacji czy stron internetowych to świetna okazja do wyrażania siebie i realizacji pomysłów.

Rozwój wytrwałości i cierpliwości

Programowanie uczy dziecko radzenia sobie z błędami i szukania rozwiązań, co wzmacnia jego pewność siebie i umiejętność pracy nad trudnymi zadaniami.

Wspólna zabawa i nauka z rówieśnikami

Zajęcia programowania to także okazja do nawiązywania nowych przyjaźni i wspólnego tworzenia.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

W razie pytań zachęcamy do kontaktu telefonicznego, ale jeżeli szukacie Państwo więcej informacji na stronie, to poniżej dorzuciliśmy kilka odpowiedzi na najczęściej nurtujące was pytania.

NŚcieżka Programisty
Ścieżka Programisty to akademia programowania nastawiona na długotrwałą współpracę. Wspieramy podczas całej drogi od pierwszych algorytmów, aż do rozpoczęcia studiów na wymarzonym kierunku lub znalezienia pierwszej komercyjnej pracy.
Nasze Social Media
Copyright Ścieżka Programisty © 2025. Made with ♥ by Gracjan Pasik
Powrót na górę!